ביטוח לטלפון הנייד – האם כדאי?
קארין רודשטיין
כתבת צרכנות וטכנולוגיה
התשלום החודשי עבור ביטוח לטלפון הנייד יכול להגיע למאות שקלים בשנה.
האם הביטוח אכן משתלם כשצריך אותו? האם כדאי לנו לתקן את המכשיר בעצמנו ללא ביטוח? יצאנו לבדוק.
התשלום החודשי עבור ביטוח מכשיר מסתכם בכמה עשרות שקלים, כאשר הסכום תלוי בכמה מתקדם המכשיר שלכם.
לקוחות רבים ממשיכים לרכוש ביטוח לטלפון הנייד במעמד הרכישה, במיוחד כשמדובר ברכישת מכשיר חדש שעלות התיקון שלו במעבדות פרטיות יקרה.
צריך לציין כי למרות התשלום החודשי הקבוע עבור ביטוח הנייד, ישנה עלות נוספת של השתתפות עצמית.
לעתים העלות הזו אינה נמוכה כלל ואף עשויה להגיע למאות שקלים במצב של נזקים חמורים למכשיר.
עלות הביטוח בחברות הסלולר
יצאנו לבדוק בחברות השונות כמה עולה ביטוח והשתתפות עצמית עבור המכשיר iPhone 11.
בכלל החברות תקבלו כמובן שנה של אחריות יצרן כלולה במחיר.
שם החברה | עלות חודשית עבור הביטוח | עלות השתתפות עצמית |
---|---|---|
הוט מובייל | 19.90 ₪ | * נזק ו/או תקלה בתצוגה ו/או בפאנל אחורי מזכוכית המחיר נע בין 799 ₪ - 99 ₪ * נזק או תקלה שאינם תצוגה ו/או פאנל אחורי מזכוכית המחיר נע בין 299 ₪ - 49 ₪ |
סלקום | 25 ₪ | שבר מסך 699 ₪. כל שאר התקלות ללא תוספת תשלום. |
פרטנר | 25.90 ₪ | * במקרה של שבר מסך או החלפת לוח אם - 1199 ₪. * בשאר המקרים - 199 ₪. |
פלאפון | חודשיים ראשונים חינם. החל מהחודש השלישי 39.90 ₪ | * 3 חודשים ראשונים עבור החלפת תצוגה 899 ₪, כל דבר אחר 299 ₪. * החל מהחודש הרביעי עבור החלפת תצוגה 599 ₪, כל דבר אחר 119 ₪. |
- סלקום – בסלקום לא היה לנו פשוט לקבל הצעה לביטוח. אם המכשיר שלכם נקנה מסלקום תוכלו לעשות ביטוח גם אם הקו שלכם לא בסלקום. אבל אם המכשיר נרכש במקום אחר, תצטרכו לנייד את הקו לסלקום לפני שתוכלו לקבל הצעה לביטוח וגם אז כתנאי לצירופכם לביטוח, המכשיר יצטרך לעבור בדיקה באחת המעבדות מטעם סלקום לפני אישור ביטוחו.
- הוט מובייל – לעומת סלקום, לא צריך להיות לקוח של החברה על מנת לקבל את שירותי הביטוח וגם לא צריך לקחת את המכשיר לבדיקת מעבדה, אך יש תקופת אכשרה (תקופה בה אי אפשר לתבוע את הביטוח) של כחודשיים בהם השתתפות העצמית גבוהה יותר. תקופת האכשרה חלה על מכשירים שנרכשו הן באופן פרטי והן דרך החברה. חשוב לציין כי לא ניתן לבטח בהוט מובייל את כלל הדגמים – רשימת הדגמים המלאה.
- פרטנר – בפרטנר אין צורך להיות לקוח של החברה. במקרה שרכשתם את המכשיר דרך פרטנר – ניתן לבטח אותו ללא הגעה לסניף וללא בדיקת מעבדה. במקרה שרכשתם את המכשיר באופן פרטי תצטרכו לקחת אותו לבדיקת מעבדה באחת מנקודות השירות של פרטנר – הבדיקה בעלות 100 ₪. המכשיר הרשום לשירות יהיה בהתאם למחירון התיקונים של פרטנר.
- פלאפון – בחברת פלאפון די פשוט לקבל ביטוח. את שירות התיקונים יכולים לקבל לקוחות כלל החברות ולא נדרשת בדיקת מעבדה מראש. בנוסף אין זה משנה היכן רכשתם את המכשיר – בין אם זה דרך חברת פלאפון או באופן פרטי. פלאפון מציעה מספר הטבות: חודשיים ראשונים ללא תשלום קבוע, כעבור שלושה חודשים בשירות עלות השתתפות העצמית יורדת, והחל מהחודש הרביעי בשירות ישנה הטבה לתיקון ראשון חינם.
עלות התיקון באופן פרטי
לדוגמה שבר מסך, בין התקלות בעלות הגבוהה ביותר, כמה יעלה לנו לתקן מסך של iPhone 11 באופן פרטי?
שם החברה | עלות תיקון שבר מסך |
---|---|
דינמיקה mobilab | 699 ₪ |
iDigital | 875 ₪ |
פרטנר | 1,299 ₪ |
חשוב לערוך השוואת מחירים גם בין המעבדות הפרטיות.
שיקולים שכדאי לשקול היטב
- לקוח הרוכש מכשיר סלולרי חדש, מקבל שנה של אחריות יצרן כלולה במחיר
- תדירות הביקור שלכם במעבדות סלולר – בדקו כמה פעמים ביקרתם בשנה האחרונה במעבדה על מנת לתקן את מכשירכם
- בדקו מה כוללת האחריות
- יש לקחת בחשבון את עלות השתתפות העצמית
- יש לכם מכשיר פשוט ולא יקר? תשאלו האם בכלל כדאי לכם לבטח. לעיתים רכישת מכשיר חדש עדיפה
מסקנה
לרוב, עדיף לתקן באופן נקודתי מאשר לבטח. הסיבה המרכזית לכך היא עלות ההשתתפות העצמית הגבוהה. אם נוסיף את ההשתתפות העצמית לסכום הקבוע המשולם בכל חודש יצא לרוב שנשלם יותר מאשר על תיקון חד פעמי. אבל, אם המכשיר מחליק לכם מהידיים אחת לשבוע או שהנייד שלכם הוא גם הצעצוע של הילדים בבית שווה בהחלט לשקול לבטח את הנייד.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו